Burgarduo öppnar bagelshak i Malmö

Nyöppnat
November 2023
Burgarduo öppnar bagelshak i Malmö

Fakta

Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen.
 – Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter:
 – Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.

Ägarna till burgarstället Casual Street Food på Bergsgatan öppnar A Casual Bakery på Friisgatan 20 i centrala Malmö efter årsskiftet. Den stora anledningen till att Peter Martinsson och Christopher Pherguson nu startar bagelsförsäljning är att brödet är ett centralt tema i och med den redan etablerade hamburgerrestaurangen.
 – Utbudet på bagels är otroligt litet i Malmö, men det är ju jäkligt gott, så det känns som en klockren grej att spinna vidare på. När man kommer till oss ska det kännas som att man sitter inne i ett bageri, inte ett kafé, vilket är lite annorlunda från det vi är vana vid. Jag tror att det kommer göra att vi sticker ut på ett positivt sätt, säger Peter Martinsson och fortsätter:
 – Vi kommer satsa på lunchgästerna och servera riktigt goda och matiga bagels, men vi kommer också sälja naturella som kunden kan köpa med hem för att göra sina egna varianter, säger han.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/burgarduo-oppnar-bagelshak-i-malmo

Fler artiklar

Läs
Tunga elmaskiner testas i Helsingborg
Näringsliv
December 2025

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg
Näringsliv
December 2025

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg
Näringsliv
December 2025

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg
Näringsliv
December 2025

Tunga elmaskiner testas i Helsingborg

Swerock testar under hösten helelektriska tunga maskiner från Volvo i ett pilotprojekt i Helsingborg. Under två månader används en 20-tons hjullastare och en eldriven Volvo FMX-lastbil i ett VA-arbete för MVB Syd. Målet är att se hur maskinerna fungerar i praktiken – hur länge de kan köras, hur ofta de behöver laddas och hur effektiva de är. – Det här är ett viktigt steg i vårt arbete med att elektrifiera anläggningsarbeten och leda den gröna omställningen i branschen, säger Linus Delin, arbetschef på Swerock.

Läs
Fiddlehead ferns
Mat & Dryck
December 2025

Fiddlehead ferns

Späda skott från ormbunken strutsbräken (Matteuccia struthiopteris) kan ätas som en delikatess, likt sparris. De kallas ”fiddleheads” på engelska eftersom de liknar huvudet på en fiol. För att äta dem ska man plocka de små skotten, koka dem och sedan servera med smör, salt och citron.

Fiddlehead ferns
Mat & Dryck
December 2025

Fiddlehead ferns

Späda skott från ormbunken strutsbräken (Matteuccia struthiopteris) kan ätas som en delikatess, likt sparris. De kallas ”fiddleheads” på engelska eftersom de liknar huvudet på en fiol. För att äta dem ska man plocka de små skotten, koka dem och sedan servera med smör, salt och citron.

Fiddlehead ferns
Mat & Dryck
December 2025

Fiddlehead ferns

Späda skott från ormbunken strutsbräken (Matteuccia struthiopteris) kan ätas som en delikatess, likt sparris. De kallas ”fiddleheads” på engelska eftersom de liknar huvudet på en fiol. För att äta dem ska man plocka de små skotten, koka dem och sedan servera med smör, salt och citron.

Fiddlehead ferns
Mat & Dryck
December 2025

Fiddlehead ferns

Späda skott från ormbunken strutsbräken (Matteuccia struthiopteris) kan ätas som en delikatess, likt sparris. De kallas ”fiddleheads” på engelska eftersom de liknar huvudet på en fiol. För att äta dem ska man plocka de små skotten, koka dem och sedan servera med smör, salt och citron.

Läs
Köpenhamn ska växa med ny halvö
Byggnytt
December 2025

Köpenhamn ska växa med ny halvö

Den danska regeringen är överens med Köpenhamns kommun om bygget av en ny konstgjord halvö längst ut i östra hamnområdet. Lynetteholm, som halvön heter, ska bidra till att skydda staden mot översvämningar. Helt utbyggd beräknas cirka 50 000 personer bo på halvön som också får plats till cirka 30 000 arbetsplatser. Det ska också byggas en ny metrolinje och en ny ringväg. Infrastrukturdelarna förväntas vara färdigbyggda 2045 och medan bebyggelsen på den nya halvön beräknas stå helt klar först 2070.

Köpenhamn ska växa med ny halvö
Byggnytt
December 2025

Köpenhamn ska växa med ny halvö

Den danska regeringen är överens med Köpenhamns kommun om bygget av en ny konstgjord halvö längst ut i östra hamnområdet. Lynetteholm, som halvön heter, ska bidra till att skydda staden mot översvämningar. Helt utbyggd beräknas cirka 50 000 personer bo på halvön som också får plats till cirka 30 000 arbetsplatser. Det ska också byggas en ny metrolinje och en ny ringväg. Infrastrukturdelarna förväntas vara färdigbyggda 2045 och medan bebyggelsen på den nya halvön beräknas stå helt klar först 2070.

Köpenhamn ska växa med ny halvö
Byggnytt
December 2025

Köpenhamn ska växa med ny halvö

Den danska regeringen är överens med Köpenhamns kommun om bygget av en ny konstgjord halvö längst ut i östra hamnområdet. Lynetteholm, som halvön heter, ska bidra till att skydda staden mot översvämningar. Helt utbyggd beräknas cirka 50 000 personer bo på halvön som också får plats till cirka 30 000 arbetsplatser. Det ska också byggas en ny metrolinje och en ny ringväg. Infrastrukturdelarna förväntas vara färdigbyggda 2045 och medan bebyggelsen på den nya halvön beräknas stå helt klar först 2070.

Köpenhamn ska växa med ny halvö
Byggnytt
December 2025

Köpenhamn ska växa med ny halvö

Den danska regeringen är överens med Köpenhamns kommun om bygget av en ny konstgjord halvö längst ut i östra hamnområdet. Lynetteholm, som halvön heter, ska bidra till att skydda staden mot översvämningar. Helt utbyggd beräknas cirka 50 000 personer bo på halvön som också får plats till cirka 30 000 arbetsplatser. Det ska också byggas en ny metrolinje och en ny ringväg. Infrastrukturdelarna förväntas vara färdigbyggda 2045 och medan bebyggelsen på den nya halvön beräknas stå helt klar först 2070.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.