
Vad 3 bostadsöar med uppåt 1 000 nya bostäder
Var Enghave Brygge, Köpenhamn
Status Byggrätter beslutade
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar.
Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga.
I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar.
Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga.
I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Fläsksida är grisens magparti bestående av hud (svål), hudfett (späck), bakre delen av revbenen (tunna revbenen) och muskler (kött). Fläsksida säljs vanligtvis rak- skuren med svål och fettkappa, med eller utan ben. Generellt sett har fläsksida större andel fett än kött. Bland annat görs sidfläsk och bacon av fläsksidan.

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Designkonceptet för en ny bro över Göta älv har fått politiskt klartecken. Planerna skulle innebära att en cirka 400 meter lång gång- och cykelbro byggs mellan Packhuskajen på södra sidan och Hugo Hammars kaj på Lindholmen. Den öppningsbara bron planeras ha ska ha en minsta farledsbredd på 30 meter och en segelfri höjd på 5,5 meter. Bron är tänkt att stå klar om åtta år men bygget är beroende av miljötillstånd och vattendom.

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.

Efter ett år med fallande aktiekurs och sviktande försäljning vill Polestars nya vd Michael Lohscheller vända utvecklingen – med en rakare säljstrategi. I en intervju med Göteborgs-Posten markerar han att showroom-eran är förbi: – Man kan inte bara visa bilar och hoppas att folk ska köpa dem online. Nu ska elbilstillverkaren satsa på traditionell försäljning genom återförsäljare. Med det nya greppet hoppas Lohscheller återvinna mark och nå vinst redan i år. De närmaste tre åren är Polestars mål att öka försäljningsvolymen med 30-35 procent.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö