Det skånska e-handelsbolaget Boozt ska satsa 500 miljoner kronor på att utöka sitt lagerutrymme i Ängelholm. Bolaget siktar på att öka lagerkapaciteten med nära 50 procent över en treårsperiod för att tillgodose upp till 15 miljarder i nettoomsättning.
Boozt har även säkrat en tomt i närheten om mer utrymme skulle behövas, uppger bolaget.
”Nyckeltalen för vårt nordiska varuhus är fortsatt starka. Det genomsnittliga ordervärdet fortsätter att öka både på Boozt.com och booztlet.com”, skrev vd Hermann Haraldsson i årets första delårsrapport.
Det skånska e-handelsbolaget Boozt ska satsa 500 miljoner kronor på att utöka sitt lagerutrymme i Ängelholm. Bolaget siktar på att öka lagerkapaciteten med nära 50 procent över en treårsperiod för att tillgodose upp till 15 miljarder i nettoomsättning.
Boozt har även säkrat en tomt i närheten om mer utrymme skulle behövas, uppger bolaget.
”Nyckeltalen för vårt nordiska varuhus är fortsatt starka. Det genomsnittliga ordervärdet fortsätter att öka både på Boozt.com och booztlet.com”, skrev vd Hermann Haraldsson i årets första delårsrapport.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Klädmärket Odd Molly har nyligen dragit igång en pop-up på Sundstorget i Helsingborg. Butiken som är den andra i Sverige kommer att hålla öppet åtminstone till januari nästa år, och tanken är att kunna visa upp den nya kollektionen i sin helhet. Marie Olsson Nylander, Creative Director på Odd Molly, ser fram emot de kommande vintermånaderna. – Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga, säger Marie Olsson Nylander.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Under nästa sommar öppnar detaljhandelskedjan Clas Ohlson på Kullagatan i Helsingborg. Premiären planeras till någon gång under juni. Butiken kommer att ha en yta på över 1 000 kvadratmeter och ett utbud bestående av produkter för hemmet. Anders Stensson, kommersiell utvecklare på P&E som ansvarar för uthyrningen, är nöjd med etableringen. – Vi är väldigt glada över att äntligen få berätta om den här etableringen. Att Clas Ohlson gör come back i Helsingborg city är fantastiskt kul för Helsingborg, men det sänder också ett viktigt och positivt signalvärde till alla stadskärnor i Sverige.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Den Malmöbaserade fastighetsrådgivaren Croisette växlar upp i Danmark, rapporterar News Öresund. Croisettes danska bolag har nyligen avslutat rekryteringen av två tjänster inom värdering. Nästa år är planen att marknadsföra svenska bostäder mer på andra sidan Sundet. – Vi kommer att göra en större insats för att visa danskar att det är attraktivt att köpa bostad i Sverige, säger Croisettes landschef Martin Spangdahl-Fafara och lyfter fram det gynnsamma valutaläget.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö