
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare.
Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center.
– Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai.
Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare.
Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center.
– Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai.
Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

NCC har vunnit ett uppdrag från Svenska kraftnät värt runt 7,5 miljarder kronor. Bolaget ska bygga över 45 mil nya kraftledningar i Västra Götaland, en satsning som är viktig för regionens elektrifiering och växande industri. Arbetet väntas pågå i tio år och startar direkt med planering. – Genom att arbeta i strategisk partnering med Svenska kraftnät uppnår vi stordriftsfördelar och viktig kunskapsöverföring, säger Kenneth Nilsson, affärsområdeschef för NCC Infrastructure.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

Malmöbor kan snart resa sovande till Alperna. Schweiziska förbundsförsamlingen har avsatt motsvarande 560 miljoner kronor för en ny nattågsförbindelse mellan Malmö och Basel eller Zürich, planerad att starta i april 2026. Tågen kommer troligen att köras tre gånger i veckan av statliga SBB tillsammans med tyska RDC och finansieras genom Schweiz flygskatt. Projektet ingår i landets klimatlagstiftning och är tänkt att pågå fram till 2030. Beslutet om satsningen väntas tas i december, rapporterar sajten Järnvägar.nu.

I den tredje etappen av det växande området Nordtag i Kungälv byggs nu den blivande bostadsrättsföreningen Silva. Totalt blir det 18 nya bostäder i ett punkthus med fem våningar. Lägenheterna i storlekar från 33 till 131 kvadratmeter, från tvårummare till fyror, får samtliga antingen balkong eller uteplats. Projektet förväntas stå klart under 2026. Fullt utbyggt kommer Nordtag att rymma 450 nya bostäder.

I den tredje etappen av det växande området Nordtag i Kungälv byggs nu den blivande bostadsrättsföreningen Silva. Totalt blir det 18 nya bostäder i ett punkthus med fem våningar. Lägenheterna i storlekar från 33 till 131 kvadratmeter, från tvårummare till fyror, får samtliga antingen balkong eller uteplats. Projektet förväntas stå klart under 2026. Fullt utbyggt kommer Nordtag att rymma 450 nya bostäder.

I den tredje etappen av det växande området Nordtag i Kungälv byggs nu den blivande bostadsrättsföreningen Silva. Totalt blir det 18 nya bostäder i ett punkthus med fem våningar. Lägenheterna i storlekar från 33 till 131 kvadratmeter, från tvårummare till fyror, får samtliga antingen balkong eller uteplats. Projektet förväntas stå klart under 2026. Fullt utbyggt kommer Nordtag att rymma 450 nya bostäder.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö