
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare.
Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center.
– Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai.
Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.
Länge har de huserat i en matvagn bredvid Prevex järnhandel ute i Fosie industriområde och år efter år har de placerat sig på topplistan när sajten Burgerdudes årligen recenserar runt 200 svenska hamburgerrestauranger. En välbesökt lunch kan de steka uppemot 150 burgare.
Kevin Kotai och Viktor Hedin har varit igång med sin foodtruck fulltid sedan 2018 och nu satsar de på att leverera burgare inomhus – den 2 maj flyttar Blacksmith Burger in på Jägersro Center.
– Vi tittade lite på Kronprinsen också, men eftersom vi har en stor kundkrets här får början så passar det bra att öppna i området. Matvagnen blir kvar, men vi kommer att köra något annat där, säger Kevin Kotai.
Inne på Jägersro Center blir Blacksmith Burger en del av foodcourten. Det blir några nya burgare på menyn, men duons egna favoriter blir kvar. Till dem hör Mister Smith – en burgare med dijonmayo, rostad lök, prästost, granatäpple, picklat päron och karamelliserad lök – och Jägaren med bland annat portobellosvamp och björnbärssylt.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Malmöbaserade e-handelsbolaget CDON inleder samarbete med finska Renow för att ge returnerade varor ett andra liv direkt på CDON:s marknadsplats. I stället för att skickas tillbaka till ursprungslandet kan varorna säljas vidare lokalt, vilket sparar både pengar och transporter. – Vi ser recommerce som ett naturligt nästa steg för CDON och för e-handeln i stort, säger affärschefen Kattis Åström. DON, som grundades i Malmö 1999, är idag en av Nordens största marknadsplatser med över två miljoner kunder och mer än 1 500 anslutna återförsäljare.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro. – Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.

Intill den gamla ubåtshallen i Dockan, i hörnet av Lilla Varvsgatan och Dockgatan, planeras 89 nya bostadsrätter i projektet Fartyget. Lägenheterna blir i storlekar från ettor till femrummare, med boyta från 29 till som störst 113 kvadratmeter. Till de flesta blir det balkong eller uteplats och det kommer även att finnas garage i huset. Inflyttning beräknas kunna ske från april till oktober 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö