
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.

Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.

Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.

Flygjätten SAS flyttar allt mer av sin verksamhet till Köpenhamn, och bolagets vd Anko van der Werff är tydlig med varför. – Vi vill göra Köpenhamn till den självklara flyghubben för norra Europa, säger han till Dagens Industri. Med 22 nya rutter från Kastrup i sommar, jämfört med tre från Arlanda, stärks Danmarks position som Skandinaviens flygcentrum. Enligt SAS handlar det om effektivitet, geografi och att det finns en mer utbredd ”flygskam” bland svenskar.

Mitt i Frederiksberg Have ligger Fasangården – ett gammalt jaktpalats som idag rymmer en restaurang med nordisk meny. Kocken har tidigare jobbat på Noma och satsar på enkelhet: pocherat ägg med rökt smör, råbiff på gräsbeteskött, grillad rotselleri med hasselnöt. Vinet är naturligt och noga valt. Uteserveringen vetter mot trädgårdarna, och man sitter med fågelsång som bakgrundsljud.

Mitt i Frederiksberg Have ligger Fasangården – ett gammalt jaktpalats som idag rymmer en restaurang med nordisk meny. Kocken har tidigare jobbat på Noma och satsar på enkelhet: pocherat ägg med rökt smör, råbiff på gräsbeteskött, grillad rotselleri med hasselnöt. Vinet är naturligt och noga valt. Uteserveringen vetter mot trädgårdarna, och man sitter med fågelsång som bakgrundsljud.

Mitt i Frederiksberg Have ligger Fasangården – ett gammalt jaktpalats som idag rymmer en restaurang med nordisk meny. Kocken har tidigare jobbat på Noma och satsar på enkelhet: pocherat ägg med rökt smör, råbiff på gräsbeteskött, grillad rotselleri med hasselnöt. Vinet är naturligt och noga valt. Uteserveringen vetter mot trädgårdarna, och man sitter med fågelsång som bakgrundsljud.

Minns du när is bara var något man hade i frysen för att kyla ner läsk? Några trötta kuber som man petade ner i ett glas när det var riktigt varmt ute. Inget märkvärdigt. Men nu är en istid på intåg lagom till sommaren, och det är solklart att allt som går att frysa ner och äta som snacks och dekorativa isbitar är det nya heta. Inte för att det svalkar en dag i klimatförändringarnas tecken, utan för att is har gått från att vara en vanlig iskub köpt i storpack eller infryst i små kuber i väntan på att matchas med ett glas jordgubbssaft till

Minns du när is bara var något man hade i frysen för att kyla ner läsk? Några trötta kuber som man petade ner i ett glas när det var riktigt varmt ute. Inget märkvärdigt. Men nu är en istid på intåg lagom till sommaren, och det är solklart att allt som går att frysa ner och äta som snacks och dekorativa isbitar är det nya heta. Inte för att det svalkar en dag i klimatförändringarnas tecken, utan för att is har gått från att vara en vanlig iskub köpt i storpack eller infryst i små kuber i väntan på att matchas med ett glas jordgubbssaft till

Minns du när is bara var något man hade i frysen för att kyla ner läsk? Några trötta kuber som man petade ner i ett glas när det var riktigt varmt ute. Inget märkvärdigt. Men nu är en istid på intåg lagom till sommaren, och det är solklart att allt som går att frysa ner och äta som snacks och dekorativa isbitar är det nya heta. Inte för att det svalkar en dag i klimatförändringarnas tecken, utan för att is har gått från att vara en vanlig iskub köpt i storpack eller infryst i små kuber i väntan på att matchas med ett glas jordgubbssaft till
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö