.jpeg)
Det är hela tolv år sedan som den första Dubbel Dubbel öppnade. Först kom restaurangen på Kastellgatan i Linné, som var tidigt ute med dumplings och andra asiatiska rätter. Och snart ynglade stället av sig i både Göteborg och Skåne.
Sedan i våras har Dubbel Dubbel på Kastellgatan dock varit stängd.
– Vi var tvungna att renovera och skaffa bättre ventilation. Det blev en chans att göra om och hitta på någonting nytt. Så nu satsar vi på Bar Lyllo istället, säger delägaren Blenda-Lars Olsson, som även är involverad i den populära baren Folk.
Men än så länge är han något hemlighetsfull. Bar Lyllo kommer nämligen inte att öppnas förrän efter årsskiftet.
– Vi har två kockar som ska kombinera det franska och asiatiska köket med smaker från hela världen. Här ska man kunna äta sent på kvällen, köket stänger inte före klockan 23, och som gäst kan man sitta i köket eller i ett chambre séparée. Bar Lyllo ska vara ett livsnjutarparadis, berättar Blenda-Lars Olsson.
Det är hela tolv år sedan som den första Dubbel Dubbel öppnade. Först kom restaurangen på Kastellgatan i Linné, som var tidigt ute med dumplings och andra asiatiska rätter. Och snart ynglade stället av sig i både Göteborg och Skåne.
Sedan i våras har Dubbel Dubbel på Kastellgatan dock varit stängd.
– Vi var tvungna att renovera och skaffa bättre ventilation. Det blev en chans att göra om och hitta på någonting nytt. Så nu satsar vi på Bar Lyllo istället, säger delägaren Blenda-Lars Olsson, som även är involverad i den populära baren Folk.
Men än så länge är han något hemlighetsfull. Bar Lyllo kommer nämligen inte att öppnas förrän efter årsskiftet.
– Vi har två kockar som ska kombinera det franska och asiatiska köket med smaker från hela världen. Här ska man kunna äta sent på kvällen, köket stänger inte före klockan 23, och som gäst kan man sitta i köket eller i ett chambre séparée. Bar Lyllo ska vara ett livsnjutarparadis, berättar Blenda-Lars Olsson.

Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.

Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.

Vi älskar atmosfären på flygplatser. Folk från olika världsdelar som pratar olika språk påminner oss om hur stor världen är. Är de dessutom snyggt ritade är det ren njutning.

Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.

Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.

Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.

Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö