Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro.
– Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.
Matvarukedjan Axfood planerar att bygga ett nytt högautomatiserat logistikcenter i Frillesås, Kungsbacka. Lagret, som blir omkring 90 000 kvadratmeter stort och miljöcertifierat, ska stå klart 2030 och ge minst 20 procent högre kapacitet i södra Sverige. Avtal om samarbete har tecknats med automationsföretaget Witron och med Kungsbacka kommun. Investeringen beräknas kosta 260–280 miljoner euro.
– Vi bygger för framtiden. Med den nya logistiklösningen kommer vi att bli än mer konkurrenskraftiga och skapa samordningsvinster i koncernen, säger Axfoods vd Simone Margulies.
Syskonen Keeley och Kirk Haworths Plates på 320 Old Street i London är första veganska restaurangen i Storbritannien att få Michelinstjärna. Den charmiga restaurangen på en innergård fylls dagligen, inte nödvändigtvis av veganer utan även av matintresserade som vill uppleva något nytt.
Syskonen Keeley och Kirk Haworths Plates på 320 Old Street i London är första veganska restaurangen i Storbritannien att få Michelinstjärna. Den charmiga restaurangen på en innergård fylls dagligen, inte nödvändigtvis av veganer utan även av matintresserade som vill uppleva något nytt.
Syskonen Keeley och Kirk Haworths Plates på 320 Old Street i London är första veganska restaurangen i Storbritannien att få Michelinstjärna. Den charmiga restaurangen på en innergård fylls dagligen, inte nödvändigtvis av veganer utan även av matintresserade som vill uppleva något nytt.
Yamaha JetBlaster Pro är en riktig hyllning till 90-talets WaveBlaster. Liten och smidig och optimerad för tricks och lek. Vi minns den lila och vita WaveBlastern med gul sits och gult styre – nu har JetBlaster fått liknande färgtema som sannolikt kommer göra den till en lättigenkännlig ikon, som sin föregångare. Oakley Mumbo M-frames får man köpa separat.
Yamaha JetBlaster Pro är en riktig hyllning till 90-talets WaveBlaster. Liten och smidig och optimerad för tricks och lek. Vi minns den lila och vita WaveBlastern med gul sits och gult styre – nu har JetBlaster fått liknande färgtema som sannolikt kommer göra den till en lättigenkännlig ikon, som sin föregångare. Oakley Mumbo M-frames får man köpa separat.
Yamaha JetBlaster Pro är en riktig hyllning till 90-talets WaveBlaster. Liten och smidig och optimerad för tricks och lek. Vi minns den lila och vita WaveBlastern med gul sits och gult styre – nu har JetBlaster fått liknande färgtema som sannolikt kommer göra den till en lättigenkännlig ikon, som sin föregångare. Oakley Mumbo M-frames får man köpa separat.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö