
Lång frånvaro. När den ikoniska fisk- och skaldjursmarknaden stängdes för fyra år sedan kunde nog ingen ana att renoveringen skulle ta så pass lång tid. Men nu är återinvigningen nära!
Den omstöpta Feskekôrkan kommer att rymma fyra restauranger och två handlare, som tillsammans förfogar över 28 meter fiskdiskar. Verksamheten ska vara öppen även på måndagar, samt sena kvällar, och under sommaren locka med en jättelik uteservering för 400 gäster.
– Verksamhetshetsbeskrivningen stämmer väl överens med vår vision om en utveckling som dockar an till Feskekôrkas historia och själ. Det blir även utökade öppettider, vilket är en viktig förutsättning för både husets fortlevnad och stadsutvecklingen i området, säger Anette Persson, affärsutvecklare hos förvaltaren Higab.
Sedan 1874 har Feskekôrkan varit en av Göteborgs mest kända byggnader, ett populärt besöksmål för de som älskar havets delikatesser. Eftersom den är byggnadsminnesförklarad har upprustningen skett varsamt och därför tagit mycket tid i anspråk.
I år har Feskekôrkan 150-årsjubileum och öppnar 16 maj.
Lång frånvaro. När den ikoniska fisk- och skaldjursmarknaden stängdes för fyra år sedan kunde nog ingen ana att renoveringen skulle ta så pass lång tid. Men nu är återinvigningen nära!
Den omstöpta Feskekôrkan kommer att rymma fyra restauranger och två handlare, som tillsammans förfogar över 28 meter fiskdiskar. Verksamheten ska vara öppen även på måndagar, samt sena kvällar, och under sommaren locka med en jättelik uteservering för 400 gäster.
– Verksamhetshetsbeskrivningen stämmer väl överens med vår vision om en utveckling som dockar an till Feskekôrkas historia och själ. Det blir även utökade öppettider, vilket är en viktig förutsättning för både husets fortlevnad och stadsutvecklingen i området, säger Anette Persson, affärsutvecklare hos förvaltaren Higab.
Sedan 1874 har Feskekôrkan varit en av Göteborgs mest kända byggnader, ett populärt besöksmål för de som älskar havets delikatesser. Eftersom den är byggnadsminnesförklarad har upprustningen skett varsamt och därför tagit mycket tid i anspråk.
I år har Feskekôrkan 150-årsjubileum och öppnar 16 maj.

Michael Jacksons sista studioinspelning (Invincible 2001) ska vara den dyraste någonsin. Skivbolaget Sony ska ha lagt uppåt 300 miljoner kronor på studiotid. Inte minst då de bokade upp tre olika studios varje dag, för att Michael skulle känna in vilken studio han ville vara i för dagen. Över 50 låtar spelades in för att kortas ner till 16 låtar på albumet.

Michael Jacksons sista studioinspelning (Invincible 2001) ska vara den dyraste någonsin. Skivbolaget Sony ska ha lagt uppåt 300 miljoner kronor på studiotid. Inte minst då de bokade upp tre olika studios varje dag, för att Michael skulle känna in vilken studio han ville vara i för dagen. Över 50 låtar spelades in för att kortas ner till 16 låtar på albumet.

Michael Jacksons sista studioinspelning (Invincible 2001) ska vara den dyraste någonsin. Skivbolaget Sony ska ha lagt uppåt 300 miljoner kronor på studiotid. Inte minst då de bokade upp tre olika studios varje dag, för att Michael skulle känna in vilken studio han ville vara i för dagen. Över 50 låtar spelades in för att kortas ner till 16 låtar på albumet.

MiMU Gloves är handskar som känner av rörelse och position och används för att spela och komponera musik med händerna. Lite som en synth, fast där tangenterna blir virtuella. Demovideon på deras hemsida är mega.

MiMU Gloves är handskar som känner av rörelse och position och används för att spela och komponera musik med händerna. Lite som en synth, fast där tangenterna blir virtuella. Demovideon på deras hemsida är mega.

MiMU Gloves är handskar som känner av rörelse och position och används för att spela och komponera musik med händerna. Lite som en synth, fast där tangenterna blir virtuella. Demovideon på deras hemsida är mega.

Efter några år av psykedelia och progg var tiden redo för den tredje poprevolutionen. En ny generation av rock’n’rollers var redo att ta över: Bowie, T.Rex, Roxy, New York Dolls, Stooges och givetvis Eagles i södra Kalifornien.

Efter några år av psykedelia och progg var tiden redo för den tredje poprevolutionen. En ny generation av rock’n’rollers var redo att ta över: Bowie, T.Rex, Roxy, New York Dolls, Stooges och givetvis Eagles i södra Kalifornien.

Efter några år av psykedelia och progg var tiden redo för den tredje poprevolutionen. En ny generation av rock’n’rollers var redo att ta över: Bowie, T.Rex, Roxy, New York Dolls, Stooges och givetvis Eagles i södra Kalifornien.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö