
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor.
Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning.
– Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon.
Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.
Alfa Laval har skrivit avtal om att köpa den franska affärsenheten Fives Cryogenics, en del av Fives Group, för 800 miljoner euro – motsvarande cirka 9 miljarder kronor.
Kryoteknik används för att kyla ner gaser till mycket låga temperaturer och är avgörande för exempelvis vätgas, LNG och koldioxidinfångning.
– Fives Cryogenics är ett utmärkt tillskott till Alfa Laval och vi ser stor affärspotential, säger vd Tom Erixon.
Företaget har över 700 anställda och tillverkning i Frankrike, Kina och Schweiz. Förvärvet väntas slutföras senare i år och verksamheten blir en ny enhet inom Alfa Lavals energidivision.

Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.

Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.

Ingen annan dryck har på så kort tid förändrats lika mycket som gin. Det som var en ganska enkel industrisprit till för drygt tio år sedan lockar i dag konnässörer till provningsglasen över hela världen. Förr var gin mest ett nödvändigt ont till kvälls-GT:n, men har nu blivit en symfoni av smaker – och Sverige har täten.

Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.

Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.

Tiffany & Co.s nya flaggskeppsbutik ligger i det spektakulära Taikoo Li-kvarteret. Här blandas traditionell kinesisk arkitektur med moderna västerländska märkesbutiker. Själva butiken är ritad av Hugh Dutton och på första våningen möts man av en ljuskrona inspirerad av lokala magnoliablommor.

Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.

Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.

Ikoniska Golden Steer i Las Vegas öppnade 1958 och är mångas favorit bland steak houses. Nu ska de öppna ett andra ställe på One Fifth space (1 Fifth Avenue, West Eighth Street) på Manhattan. Menyn ska vara densamma med några tillägg som är lokala för New York och enligt ägaren Amanda Signorelli ska de öppna nu till hösten.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö