Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
TV-serien Dallas är inget officiellt världsrekord, men ändå imponerande att de körde serien från 1978-1991. Intriger inom en oljemiljonärsfamilj i Texas. Ewing Oil hette bolaget alla ville styra och Southfork Ranch hette gården där alla ville bo. Sista avsnittet Conundrum, Part 2 gick som episode 23 i 14:e säsongen.
TV-serien Dallas är inget officiellt världsrekord, men ändå imponerande att de körde serien från 1978-1991. Intriger inom en oljemiljonärsfamilj i Texas. Ewing Oil hette bolaget alla ville styra och Southfork Ranch hette gården där alla ville bo. Sista avsnittet Conundrum, Part 2 gick som episode 23 i 14:e säsongen.
TV-serien Dallas är inget officiellt världsrekord, men ändå imponerande att de körde serien från 1978-1991. Intriger inom en oljemiljonärsfamilj i Texas. Ewing Oil hette bolaget alla ville styra och Southfork Ranch hette gården där alla ville bo. Sista avsnittet Conundrum, Part 2 gick som episode 23 i 14:e säsongen.
I utbyggnadsområdet Öster om Mässan i Hyllie planeras ett nytt mobilitetshus. Nyligen avgjordes utformningen av nybygget med 400 parkeringsplatser. På taket blir det enligt planerna 530 kvadratmeter solcellspaneler som ska förse byggnaden och laddplatserna med el. Ytan framför byggnaden är tänkt att bli ett mindre torg för vardagsservice med kafé, cykelpool, paket- och bokutlämning och cykelverkstad.
I utbyggnadsområdet Öster om Mässan i Hyllie planeras ett nytt mobilitetshus. Nyligen avgjordes utformningen av nybygget med 400 parkeringsplatser. På taket blir det enligt planerna 530 kvadratmeter solcellspaneler som ska förse byggnaden och laddplatserna med el. Ytan framför byggnaden är tänkt att bli ett mindre torg för vardagsservice med kafé, cykelpool, paket- och bokutlämning och cykelverkstad.
I utbyggnadsområdet Öster om Mässan i Hyllie planeras ett nytt mobilitetshus. Nyligen avgjordes utformningen av nybygget med 400 parkeringsplatser. På taket blir det enligt planerna 530 kvadratmeter solcellspaneler som ska förse byggnaden och laddplatserna med el. Ytan framför byggnaden är tänkt att bli ett mindre torg för vardagsservice med kafé, cykelpool, paket- och bokutlämning och cykelverkstad.
För första gången på länge syns tecken på återhämtning i Göteborgs ekonomi. Tjänsteföretag och industrin ser ökad efterfrågan, och handeln går fortsatt starkt. Årets första konjunkturrapport från Business Region Göteborg visar att konjunkturindikatorn steg till 95,2 under slutet av 2024. Byggsektorn, hårt drabbad av krisen, ser också en möjlig vändning. – Med sjunkande räntor och normal inflation kan hushållen börja spendera bredare igen, säger Henrik Einarsson, analyschef på Business Region Göteborg.
För första gången på länge syns tecken på återhämtning i Göteborgs ekonomi. Tjänsteföretag och industrin ser ökad efterfrågan, och handeln går fortsatt starkt. Årets första konjunkturrapport från Business Region Göteborg visar att konjunkturindikatorn steg till 95,2 under slutet av 2024. Byggsektorn, hårt drabbad av krisen, ser också en möjlig vändning. – Med sjunkande räntor och normal inflation kan hushållen börja spendera bredare igen, säger Henrik Einarsson, analyschef på Business Region Göteborg.
För första gången på länge syns tecken på återhämtning i Göteborgs ekonomi. Tjänsteföretag och industrin ser ökad efterfrågan, och handeln går fortsatt starkt. Årets första konjunkturrapport från Business Region Göteborg visar att konjunkturindikatorn steg till 95,2 under slutet av 2024. Byggsektorn, hårt drabbad av krisen, ser också en möjlig vändning. – Med sjunkande räntor och normal inflation kan hushållen börja spendera bredare igen, säger Henrik Einarsson, analyschef på Business Region Göteborg.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö