Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
Bentley har släppt en begränsad upplaga de kallar Bentayga Atelier Edition. Bilarna kommer i fem klassiska ”Mulliner legacy”-färger – Light Onyx, Rubino, Porcelain, Quartzite och Light Emerald i varianterna Bentayga V8, Bentayga Hybrid och Extended Wheelbase.
Bentley har släppt en begränsad upplaga de kallar Bentayga Atelier Edition. Bilarna kommer i fem klassiska ”Mulliner legacy”-färger – Light Onyx, Rubino, Porcelain, Quartzite och Light Emerald i varianterna Bentayga V8, Bentayga Hybrid och Extended Wheelbase.
Bentley har släppt en begränsad upplaga de kallar Bentayga Atelier Edition. Bilarna kommer i fem klassiska ”Mulliner legacy”-färger – Light Onyx, Rubino, Porcelain, Quartzite och Light Emerald i varianterna Bentayga V8, Bentayga Hybrid och Extended Wheelbase.
Den italienska hamnstaden ska få två nya höghus intill järnvägsstationen Napoli Centrale, ritade av Zaha Hadid Architects. Projektet Napoli Porta Est ska förvandla 30 hektar övergivna industribyggnader till ett grönt stråk med bostäder, butiker och kontor. De två tornen föreslås bli 100 respektive 80 meter höga med utsikt över staden och Vesuvius i fjärran.
Den italienska hamnstaden ska få två nya höghus intill järnvägsstationen Napoli Centrale, ritade av Zaha Hadid Architects. Projektet Napoli Porta Est ska förvandla 30 hektar övergivna industribyggnader till ett grönt stråk med bostäder, butiker och kontor. De två tornen föreslås bli 100 respektive 80 meter höga med utsikt över staden och Vesuvius i fjärran.
Den italienska hamnstaden ska få två nya höghus intill järnvägsstationen Napoli Centrale, ritade av Zaha Hadid Architects. Projektet Napoli Porta Est ska förvandla 30 hektar övergivna industribyggnader till ett grönt stråk med bostäder, butiker och kontor. De två tornen föreslås bli 100 respektive 80 meter höga med utsikt över staden och Vesuvius i fjärran.
I mars dök en riktig raritet upp på Iconic Auktioneers hemsida. Lot Number: 134 – en 2010 års Land Rover Defender 90 som tillhört Kung Charles III av huset Windsor. Exemplaret i Keswick Green med Charcoal Grey inredning har lyxats till med eluppvärmda säten och eluppvärmd fram- och bakruta. I övrigt en spartansk Land Rover ompysslad av hovets mekaniker.
I mars dök en riktig raritet upp på Iconic Auktioneers hemsida. Lot Number: 134 – en 2010 års Land Rover Defender 90 som tillhört Kung Charles III av huset Windsor. Exemplaret i Keswick Green med Charcoal Grey inredning har lyxats till med eluppvärmda säten och eluppvärmd fram- och bakruta. I övrigt en spartansk Land Rover ompysslad av hovets mekaniker.
I mars dök en riktig raritet upp på Iconic Auktioneers hemsida. Lot Number: 134 – en 2010 års Land Rover Defender 90 som tillhört Kung Charles III av huset Windsor. Exemplaret i Keswick Green med Charcoal Grey inredning har lyxats till med eluppvärmda säten och eluppvärmd fram- och bakruta. I övrigt en spartansk Land Rover ompysslad av hovets mekaniker.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö