
Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.

Siffror och statistik kring bilindustrin, en bransch i förändring.

Siffror och statistik kring bilindustrin, en bransch i förändring.

Siffror och statistik kring bilindustrin, en bransch i förändring.

Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.

Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.

Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar ju till påska! Eller… kanske inte riktigt men åtminstone till trettondagsafton. Och vid det laget brukar man vara rätt urless på hela grejen och kan inte äta en enda skumtomte till. Men så går tiden. Det blir Februari, Mars, April. Sen blir det Maj, Juni, Juli, Augu… Ja, ni fattar. Tiden går och sakta men säkert smyger sig julsuget på igen. För egen del brukar det börja med att Hemköp ställer fram lussebullarna i början av september.

Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.

Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.

Legos flygel i Ideas-kollektionen är en miniatyr i 3662 delar som inte bara spelar melodier, utan även rör de respektive tangenterna med musiken. Och varje tangent har egen hammare och dämpare. Låt väljer man med powered up-appen. Utan jämförelse den mest komplicerade Lego-asken vi sett. Svårighetsgraden sätter de till 18+.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö