.png)
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch.
Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch.
Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Modehuset Loewe har öppnat sin största flaggskeppsbutik i Asien, i Jing’an, Shanghai. Fasaden är klädd i 35.536 handgjorda gyllene keramiska plattor producerade av Barcelona-baserade Studio Cumella. Plattorna skapar en reflekterande yta som förvandlar byggnaden till ett skimrande landmärke i Shanghais centrum.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Sydkoreanska arkitektbyrån SML gick all in på less is more när de ritade Birye Church. Tre våningar hög (fyra med klocktornet) i rå betong. Kantiga, rätvinklade, enorma block. Det enda dekorativa är en räfflad fasad och smala ljusinsläpp av glas. Invändigt är golven högpolerad betong och väggarna klädda med ljudabsorbenter som ser ut som träpanel. En riktig arkitekturmässig home run, tycker vi.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.

Rivians första limited edition-modeller ”California Dune” har sandbeige lack, off road-däck på 20-tumsfälgar, förstärkta plåtar undertill och sandstegar på takräcket. Den nya editionen erbjuds både för SUVen (R1S) och pickupen (R1T). Båda varianter är utrustade med tre motorer och kostar ca 1 miljon kronor i USA.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö