.png)
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch.
Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.
Hittills i år har 14 internationella life science-företag valt att etablera sig i Köpenhamnsregionen, bland annat isländska Controlant och spanska Klinea. Det säger Copenhagen Capacitys vd Asbjørn Overgaard till Medwatch.
Historiskt har många företag främst valt att öppna säljkontor i den danska huvudstaden – men det har blivit allt vanligare med forsknings- och produktionsanläggningar. Ett exempel är amerikanska Biogen som byggde en fabrik i Hillerød, som senare köptes av Fujifilm Diosynth Biotechnologies i en mångmiljardaffär.

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.

Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö